2009-05-20

KNOWLEDGE MAGAZINE INTERVIEW


イギリスのドラムンベースの老舗マガジン"KNOWLEDGE MAGAZINE"にインタビューが掲載された。
この号が雑誌として発売される"KNOWLEDGE MAGAZINE"の最終号で、今後は ON LINE のみになるようだ。
和訳を掲載するので、時間がある人はぜひ。
________________________________________________________________
1. Please explain to the world who you are and what you do - introduce yourself!
①全世界にあなたが誰で何をしているかをご説明を。自己紹介お願いします!

Japanese TOP drum'n'bass DJ, and is active based in WOMB, Tokyo. Started my career at BREAKBEAT SCIENCE, NYC in '96. Returned to Japan in '00. Appears on many top clubs worldwide such as FABRIC, THE END, NATION, PARADISE FACTORY IN UK, SIRENA, WARUNG, LOV.E  in Brazil, including many clubs in asian nations. In 2006, launched own label, "06S Records". 

日本の TOP drum'nbass DJ'96年、NYC の BREAKBEAT SCIENCE にて DJ 活動を開始。'00年に日本に帰国し、東京の WOMB を拠点に活動中。アジアを始め、UK の FABRICTHE END NATIONPARADISE FACTORY、ブラジルの
SIRENA、 WARUNGLOV.E 等世界の TOP クラブにも出演。また、'06年より自主レーベル、06S RECORDSを開始した。

__________________________________________________________________

2. You are the biggest drum & bass DJ in Japan, please tell us your story of how you achieved this.
②あなたは日本で一番ビックなdrum & bass DJですが、いかにして今の地位を築いたかお話しください。

I believe it is because I could built my experience as growth and development of WOMB, and strong enthusiasm 
of my crew helped me to establish this position in the scene.   

WOMB の成長と共に、DJ キャリアを積めた事。また、シーン拡大の為に集まったクルー1人、1人の想いが強かったので、
今の地位が築けた。

________________________________________________________________

3. You love the UK scene. How is it different to the Japanese scene?
UKシーンが大好きだとのこと。日本のシーンとの違いは?

What I think the differences are the crowds. UK crowds love and understanding in drum'n'bass a lot more. 
Also, the quality and volume of sound system of UK are lot higher than Japan. 

UK クラウドのドラムンベースに対する理解度と愛。またサウンドシステムのクオリティーと音量が確実に違う。

________________________________________________________________

4. How do the Japanese see the UK scene? Do they "understand" it?
④日本人はUKのシーンをどのように捉えていますか?彼らは分かっているのですか?

UK scene is the very home of drum'n'bass, and its funs in Japan respect and admire UK scene. 
If Japanese people, who like music, experience UK drum'n'bass scene, I am sure they can understand and people who experienced the UK scene actually drive the scene in Japan. I count on Japanese people who understand and love the scene more and more. 

UK のシーンは正に D+B の本場。リアルな UK の D+B シーンを体感すれば、音好きな日本人には十分理解出来るし、
そんなシーンを体感した人達が、日本のシーンを動かしている。

_________________________________________________________

5. What DJs have you met from around the world? Please tell us about your meetings and your relationships with foreign drum & bass DJs producers.
⑤今までどういったDJと出会っていますか?海外のdrum & bassDJやプロデューサーとの出会いや関係について教えてください。

I have met almost all DJs, producers regarding drum'n'bass. Especially, D-Bridge gave me an advice on track making and did remix my first single released from 06S records. Moreover, from my label, FUTUREBOUND and SONIC also release their tracks. I received warm support from DJ MARKY when I did Brazil Tour, and in the last UK Tour, RED ONE from RAM RECORDS, and FABIO supported me a lot.

WOMB 8年間レジデントパーティーを開催し続けた事で、ほとんどの D+B DJ、プロデューサーと会いました。
特に D-BRIDGE には、トラック制作に対するアドバイスや、06S RECORS1枚目シングルの REMIX をしてもらった。
また、FUTUREBOUNDSONIC も同レーベルよりリリース。そして、ブラジルツアーは、DJ MARKY
昨年の UK ツアーは、RAM RECORDS の RED ONEFABIO より多大なサポートを受けた。

________________________________________________________________

6. Vinyl Vs Digital... in the UK there has been HUGE debate about vinyl dying. Downloads are taking over and vinyl is being used less and less. What is your opinion about this? Has this issue affected the Tokyo drum & bass DJ scene?
⑥ヴァイナル対デジタル・・。UKではヴァイナルが衰退していることについて現在大きな波紋を呼んでいます。ダウンロードがはびこる昨今、ヴァイナルはそれに押されその需要が減る一方です。この現実に対して何か意見はありますか?そしてそれは東京のdrum & bassシーンにどのような影響があると考えていますか?

If I stick to the thickness and depth of the sound, vinyl is the best. However, I believe if I can please the crowds plus I can play comfortably, I accept both digital and vinyl. Far east island, Japan, had hard time purchasing drum'n'bass vinyl before, but internet/downloads have reduced the time lag to the world scene a lot. I, myself draw on AIM and many producers have sent me many tracks via AIM, so I use 70%-80% of my gig with CD.

音の太さでいえば、もちろんバイナルがベストだと思うが、パーティーに集まるお客さんを楽しませる事が出来て、自分が快適に DJ プレイ出来れば、バイナルでもデジタルでも、どちらでも構わないと思う。極東の島国である日本で、D+B のレコードを購入する事は以前に比べて、INTERNET のおかげで簡単になったし、デジタルの波によって、世界のシーンとの時差が更に縮まったと思う。私自身 AIM で各プロデューサーの方々から曲を送ってもらっているので、SETの70%80%は CD を使っている。

________________________________________________________________

7. What kind of technology do drum & bass DJs use in Japan? Traktor Scratch? CDJs? Effects Boxes?
⑦日本のdrum & bassDJはどのような機材を使用していますか?Traktor Scratch? CDJs? Effects Boxes?

Traktor scratch user is increasing steadily, I use mixer and CD-J by pioneer. I am currently an official performer for pioneer's "SVM-1000", and doing Japan Tour for promotion while doing my DJ activities.

最近は traktor scratch を使用する dj も増えてきたが、私自身は pioneer のミキサーと CD-J が基本の機材です。
また最近は pioneer がリリースした音と映像がmix出来るミキサー "SVM-1000" のオフィシャルパフォーマーとして、
DJ 活動と並行して日本ツアー中。
________________________________________________________________
8. Can you describe the typical Japanese style of DJing drum & bass? Scratching? Mixing? Cueing? Selection?
⑧日本のdrum & bassDJの典型的なスタイルについて話してください。Scratching? Mixing? Cueing? Selection?

There are many drum'n'bass DJs in Japan and their styles are vary. 

日本にも多くの D+B DJ が存在していて、様々なスタイルの  DJ がいる。

________________________________________________________________

9. Who are the most popular drum & bass DJs in Japan that are from UK, Europe and USA?
UK、ヨーロッパ、USAdrum & bassDJで日本一番で人気のあるのは誰ですか?

I cannot tell who the NO.1 is, but ANDY C, DJ MARKY, RONI SIZE, and ED RUSH are very popular in Japan.

誰が1番とはいえませんが、ANDY CDJ MARKYRONI SIZEED RUSH等の人気が高い。

________________________________________________________________

10. Who are the most popular / best / new Japanese drum & bass DJs?
⑩日本のdrum & bassDJで一番人気がある、新しいDJでのベストは誰ですか?

My favorite new-comer is VELOCITY.

NEW カマーは、VELOCITY

_________________________________________________________

11. What are your ultimate goals as a DJ? Where do you want to be in 10 years?
DJとしての最終的な着地点あるいはゴールは何ですか?10年後にはどうなっていたいですか?

There is no goal as a DJ. There is always new aim or idea coming up when I accomplish one thing. I will go on as DJ till I die.
In 10 years, the scene will become bigger and I will success huge drum'n'bass festival gathering tens of thousands of crowds. 

DJ にゴールは無いと思う。目標をクリアーすると必ずまた新しい目標が出来るから。死ぬ迄走り続けたい。
10年後には、日本で開催するドラムンベースのフェスに何万人も集まるようなシーンにする。

________________________________________________________________

12. What are the goals of the typical Japanese drum & bass DJ?
⑫いわゆる典型的なdrum & bassDJのゴールは何だと思いますか?

A life with drum'n'bass.

ドラムンベースと共に生きる事

________________________________________________________________

13. Is it hard to break into the DJing scene in Japan regarding drum & bass?
drum & bassに関して、日本でDJシーンに食い込むのは大変ですか?

It is not easy for drum'n'bass to break into the DJing scene like as Techno and Electro. 
Though the scene definitely becomes bigger and bigger, and the situation and the position of drum'n'bass has always been changing. 

日本では drum'n'bass のシーンは、テクノやエレクトロに比べるとまだまだ小さいのでDJシーンに食い込む事は簡単ではない。でも、年々シーンは大きくなっているので、状況は常に変化していると思う。

________________________________________________________________

14. Please give us some information of the drum & bass producers in Japan. We cannot seem to find any in the UK! What level is Japanese drum & bass at? Can you give us some good examples? Where can we buy it?
⑭日本人のdrum & bassのプロデューサーについて教えてください。UKにはいないようなので!日本のdrum & bassのレベルは?何か良い例があれば教えてください。そしてそれはどこで購入できますか?

Japanese producer who I think the top is MAKOTO. Actually there are not so many Japanese producers, but there are producers in many cities in entire Japan. I think I should be focusing on releasing up-coming producers tracks from my label, 
and I expect MAKOTO and other up-coming producers future release. I will launch the website, "DNB JAPAN" in this Spring, and I am planning to evolve the release from this website. 

日本の topプロデューサーは、MAKOTO。プロデューサーは、まだまだ少ないけど、日本各地にプロデューサーは存在しているし、自分のレーベルや、MAKOTO 周辺の若手プロデューサーの今後のリリースには期待したい。
'09年春には DNB JAPANというサイトも立ち上がるので、その WEB を軸にリリースも予定中。http://drumnbass.jp

________________________________________________________________

15. Please add anything you want :)
⑮何か追加することがあればなんでもお話しください。

I will keep the heat on my activities even more, and this year, I will have many gigs worldwide more than last year. 
So for those who read this interview, come and see DJ AKi. And when visiting Japan, you must visit drum'n'bass party at WOMB http://www.womb.co.jp

これからはさらに世界中のパーティーに訪れるので、機会がある時は、DJ AKiを見て欲しいと思う。
また、東京に来る時は、WOMBのドラムンベースパーティーに遊びに来て欲しい。http://www.womb.co.jp

________________________________________________________________

16. Please tell us about the drum'n'bass policy in Womb.
WOMBでのdrum & bassのポリシーなどがあれば教えてください。

First of all, WOMB crew love drum'n'bass . That is why they have a strong passion to tell how good the drum'n'bass is, and because of this reason, we can party with top hot artists and also give a chance to Japanese local artists.

まず、WOMBクルーがドラムンベースを好きだからこそ、多くの人にこの音楽の良さを伝えようとするパッションがある。
その為に世界の旬なアーティストと共にパーティーを開催し、日本中のローカル DJ にもチャンスを与えている。

________________________________________________________________

17. Please tell us honestly about how the public see drum'n'bass in Tokyo, and what kind of people like drum'n'bass here.
東京の人々はdrum & bassについてどう見ているのか率直な意見をお願いします。また、どのような人たちがdrum & bassファンですか?

Actually, Japanese media do not really focus on drum'n'bass, though it is one of the alternative as dance music genre.
The funs are vary; from intelligent, sophisticated people to mad music funs. 

日本の一般的なメディアでは、そこまでD+Bが露出される事はないが、ダンスミュージックの中の1つの選択肢として、ジャンルは確立されている。インテリジェントな人から MAD な音好きまで、幅広いタイプのクラウドが存在する。

TRANSLATED by KARIN

0 件のコメント: